Kulttuuristrategia on harppaus kohti kunnianhimoisempaa ja yhdenvertaisempaa kulttuuripolitiikkaa!

joulu 16, 2019

Tampereen vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Olga Haapa-aho ja varapuheenjohtaja Juhana Suoniemi kehuivat valtuuston kokouksessa kulttuuristrategiaa, joka vie kaupungin kulttuuripolitiikan entistä tavoitteellisemmaksi. Kulttuuristrategiassa nähdään kulttuurin merkitys laajasti osana kaupunkiympäristöä, hyvinvoinnin edistämistä ja kaupungin elinvoimaa, unohtamatta ekologista kestävyyttä.

“Olen todella tyytyväinen, että yhdenvertaisuuden teema näkyy strategiassa. Kulttuuri otetaan jatkossa paremmin osaksi sosiaali- ja terveyspalveluja. Yhdenvertaisuuden kannalta on myös tärkeää edistää sitä, että jokaisella kaupunkilaisella on mahdollisuus nauttia kulttuurista riippumatta taustasta, tulotasosta tai asuinalueesta”, iloitsee vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Olga Haapa-aho.

”Uusi kulttuuristrategia on kaupunkimme ehkä merkittävin kulttuurisen suunnan muutos vuosikymmeniin. Kulttuuristrategiassa tunnistetaan Tampereen omaleimainen kulttuuriskene ja omaehtoisen kulttuurin tekeminen on nyt määritelty ihan virallisestikin Tampereen vahvuuksiksi”, jatkaa ryhmän varapuheenjohtaja Juhana Suoniemi.

Tampereen kaupungin kulttuuristrategia ulottuu vuoteen 2030. Vuoden 2026 kulttuuripääkaupunkihaku on merkittävässä roolissa, mutta kulttuuria kehitetään myös laajemmin osana kaupungin toimintaa. Kulttuuri kuuluu kaikille.

Kuvassa poseeraamme iloisina legendaarisen tamperelaisen taiteilijan Kimmo Kaivannon teoksen edessä.

Olga Haapa-aho ja Juhana Suoniemi