Tampereen Vihreät asetti pormestariehdokkaakseen Jaakko Stenhällin

tammi 23, 2021

Tampereen Vihreät asetti pormestariehdokkaakseen Jaakko Stenhällin

Tampereen Vihreät asetti yleiskokouksessaan 23.1. pormestariehdokkaaksi apulaispormestari Jaakko Stenhällin. Stenhäll, 36, toimii nykyisin Tampereen kaupungin elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen apulaispormestarina, ja asuu Tampereen Kalevassa.

– Tampere on jo Suomen paras paikka elää. Mielestäni 2020-luvulla on otettava isoja askelia kansainvälisesti vetovoimaisena kaupunkina. Haluan, että Tampere jatkossa entistä avoimempi ja eurooppalaisempi kulttuuri- ja raidekaupunki, jonne kaikki ovat tervetulleita rakentamaan elämäänsä, sanoo pormestariehdokas Stenhäll.

Tampereen Vihreät järjestivät loppuvuodesta neuvoa-antavan jäsenkyselyn, jossa kaikki tamperelaisten vihreiden yhdistysten jäsenet pääsivät äänestämään pormestariehdokkaasta viiden ehdokaskisaan ilmoittautuneen joukosta. Jaakko Stenhäll sai kovassa ja tasaväkisessä ehdokasjoukossa eniten kannatusta.

Stenhällistä Tampere saisi pormestarin, joka painottaisi kaupunkimme kansainvälistymistä, tasa-arvoisia palveluita kuntalaisille sekä ilmastokriisin torjuntaa.

Korona-aika asettaa haasteensa kaupungin asukkaiden hyvinvoinnista huolehtimiselle.

– Näinä vaikeina pandemia-aikoina on pidettävä huolta tasa-arvoisista palveluista. Erityisesti perheiden hyvinvointi, koululaisten ja opiskelijoiden jaksaminen sekä lyhyet jonot esimerkiksi mielenterveyspalveluissa ovat tärkeämpiä kuin koskaan. Koronan aikana yksinäisyys ja toimeentulon vaikeudet ovat lisääntyneet, ja näihinkin haasteisiin kaupungin on etsittävä nopeasti ratkaisuja, kertoo Stenhäll.

Tampereen on myös kannettava vastuunsa ilmastokriisin torjunnassa.

– Yksi kaupunkien suurimpia haasteita 2020-luvulla on ilmastokriisin torjuminen, ja tässä Tampereen on kannettava oma osansa. Haluan edistää ratkaisuja, jotka vähentävät päästöjä ja sujuvoittavat ihmisten arkea. Näitä ovat esimerkiksi lähijunat, uudet ratikkareitit ja pyöräilyn tasonnosto. Samalla lähiluonto tarjoaa ihmisille virkistystä ja turvaa monimuotoisuutta.

Tampereen Vihreiden valmistautuminen kuntavaaleihin on sujunut erinomaisesti.

– Jätämme täyden ja monipuolisen ehdokaslistan, ja tavoittelemme uskottavasti Tampereen suurimman puolueen asemaa. Politiikka on kestävyyslaji, ja olemme osoittaneet taitomme tehdä yhteistyötä muiden puolueiden kanssa. Olemme valmiita ottamaan vetovastuun Tampereen kehittämisestä entistäkin viihtyisämmäksi ja kestävämmäksi kaupungiksi asua, elää ja yrittää, päättää Tampereen Vihreiden toinen tasa-arvoinen puheenjohtaja Juhana Suoniemi.

Lisätietoja:

Jaakko Stenhäll, 045 1378505