Tampereen vihreä valtuustoryhmä: Riittävällä verotuksella varmistettava panostukset koulutukseen ja hyvinvointiin!

marras 11, 2019

Vapaa julkaistavaksi heti

Tampereen vihreät päättivät kannattaa pormestarin talousarvioesitystä ryhmäkokouksessaan maanantaina. Vihreät eivät suostu sellaisiin ehdotuksiin, jotka vaarantavat talouden kestävän tasapainon tai leikkaavat tärkeistä julkisista palveluista.

– Pormestarin talousarvioesityksessä on riittävät esitykset tulopohjan vahvistamiseksi veronkorotuksilla. Samalla tehdään tärkeitä panostuksia, kuten lisärahoitus pienituloisten perheiden lasten harrastuksiin. Tästä talouden tasapainosta emme ole valmiita tinkimään, toteaa vihreiden ryhmän puheenjohtaja Olga Haapa-aho. Valtuustoryhmämme mielestä ensi vuonna on investoitava kouluihin, päiväkoteihin ja laadukkaisiin palveluihin. Ensi vuonna Tampereella ei leikata palveluista, vaan terveyskeskusten hoitojonoista, jatkaa Haapa-aho.

Vihreiden mielestä panostukset hyvinvointiin ja laadukkaisiin palveluihin ovat  juuri oikea ratkaisu tulevaisuuden kustannusten hillinnän kannalta. Terveyspalveluissa painopiste tulee siirtää sairauksien hoitamisesta sairauksien ennaltaehkäisyyn ja terveyden sekä toimintakyvyn edistämiseen

Lisätietoja:

Olga Haapa-aho, 050 3030437