Tampereen vihreä valtuustoryhmä esittää selvitystä senioreiden liikuntakortista

syys 11, 2017

Tampereen vihreä valtuustoryhmä esittää selvitystä senioreiden liikuntakortista

Tampereen vihreä valtuustoryhmä jättää tänään kaupunginvaltuuston kokouksessa valtuustoaloitteen, jossa se pyytää kaupunkia selvittämään maksuttoman liikuntakortin myöntämistä yli 68-vuotialle kaupunkilaisille. Liikuntakortilla nämä kaupunkilaiset saisivat käyttää kaupungin tarjoamia liikuntapaikkoja (uimahalleja, kuntosaleja ym.) maksutta.

”Liikuntakortin tarkoituksena on ennaltaehkäistä sairauksia ja pitää sosiaali- ja terveydenhuollon kulut kurissa. Kortilla on myös tärkeä tehtävä torjua ikäihmisten syrjäytymistä ja eriarvoistumista sekä lisätä inhimillisyyttä, yhteisöllisyyttä ja hyvinvointia, ” sanoo valtuustoaloitteen alullepanija, sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen Perttu Jussila.  ”Esimerkiksi Espoossa on ollut käytössä Senioreiden Sporttikortti jo 10 vuotta ja selvitysten mukaan vaikutukset senioreiden liikkumiseen ja hyvinvointiin ovat olleet merkittäviä. Kymmenessä vuodessa kortin käyttäjien määrä on kasvanut noin 5 tuhannesta yli 14 tuhanteen kortin käyttäjään, ” Jussila jatkaa.

”Tällä hetkellä Tampereella tarjotaan palveluseteleitä, mutta sellaisen saadakseen vaaditaan palveluntarpeenkartoitus”, huomauttaa vihreän valtuustoryhmän 1. varapuheenjohtaja Jaakko Mustakallio. ”Tämän vuoksi esitämmekin, että Tampereen kaupunki selvittää maksuttoman liikuntakortin käyttöönottoa yli 68-vuotialle kaupunkilaisille”, Mustakallio päättää.

Lisätietoja:
Perttu Jussila puh:050 411 8985, perttujussila(a)gmail.com